Home Algemeen Mijn reisplannen voor 2020

Mijn reisplannen voor 2020

by Annemarie

Het jaar is nog maar net begonnen en ik heb al vier mooie reisjes in het vooruitzicht. Zo zie ik het graag! Als we in de zomer een verre reis gaan maken, staat die reis in januari meestal wel al vast of dan zijn in elk geval de vliegtickets geboekt. Maar nu staan er ook al leuke trips voor januari, maart en april op de planning. Dit zijn mijn reisplannen voor 2020, voor zover nu bekend. Want er kan natuurlijk nog meer bij.

Met vrienden naar Genua

Genua

Foto: Pixabay

Over twee weken gaan we met twee bevriende stellen, en zonder kinderen, naar Genua. Het is al de derde keer dat we met deze vrienden in januari op pad gaan. Vorig jaar gingen we met hen naar Palma de Mallorca, en het jaar daarvoor waren we in Edinburgh. We boeken de vliegtickets lang van tevoren voor een leuke prijs, en de rest vullen we later in. Wat we ook op tijd moeten regelen is de opvang voor onze kinderen. Gelukkig was het dit jaar zo geregeld, met vrienden en met mijn moeder. We kunnen dus met een gerust hart weg! Onze dochter vindt het overigens altijd heel stom als we zonder haar op reis gaan, want ze wil mee. Ik begrijp haar helemaal, maar helaas. Ik ben me ondertussen aan het verdiepen in wat er allemaal te zien is in Genua.

Zakentripje naar Dubai en Abu Dhabi

reisplannen voor 2020

Foto: Pixabay

Mijn man werd via zijn werk uitgenodigd voor een zakentrip naar Dubai en Abu Dhabi, en het goede nieuws is: ik mag mee! Twee jaar geleden maakten we een soortgelijke businesstrip naar Krakau in Polen, en dat was echt top. Alles was goed geregeld en we hadden een heel fijn hotel. Maar ik maak altijd graag mijn eigen plannen, dus ik vind het wel lastig dat bij dit soort reisjes het hele programma al vast ligt, met bijna geen vrije tijd. En dan is het ook nog een reis met een groep mensen waarvan ik de meesten niet ken. Met verplicht socializen enzo. Maar hé, we gaan naar Dubai en Abu Dhabi, dus ik zet me er wel overheen!

Naar Ligurië in Italië

reisplannen voor 2020
In de meivakantie gaan we naar agriturismo Cà du Chittu in de Val di Vara-vallei in de Italiaanse streek Ligurië. Deze agriturismo is pas geleden overgenomen door Nederlanders – bekenden van ons – en eind april gaan we een kijkje nemen. Met z’n viertjes deze keer, de kinderen mogen dan ook weer eens mee, haha. Cà du Chittu is – zoals dat hoort – een werkend boerenbedrijf met daarbij een restaurant, wat appartementen en een klein kampeerterrein. We gaan uitgebreid de omgeving verkennen, inclusief een uitstapje naar de beroemde dorpen van Cinque Terre, dat op een halfuur rijden van de boerderij ligt. Nu al zin in!

Met de camper door West-Canada

12 jaar geleden… Is onze dochter nou zo klein of de camper zo groot?

Ook de zomervakantie staat al vast: we gaan drie weken rondreizen met een camper door West-Canada. Dat hebben we 12 jaar geleden ook al een keer gedaan, met onze dochter van toen anderhalf. We vonden dit deel van Canada prachtig en wilden er altijd een keer naar terug. Nu gaat dat er dus van komen. De camper en de vliegtickets naar Vancouver zijn inmiddels geboekt. Op de heenweg hebben we een stop-over van een middag en een nacht in Toronto. Leuk, want dan kunnen we ook even kort kennismaken met deze stad voordat we verder vliegen naar Vancouver.

Lake Minnewanka

Nu denk je misschien dat we de verdere planning van onze reis later wel kunnen invullen. Maar nee, Canada is tegenwoordig zo populair in de zomer, dat je campsites op bepaalde plekken nu al moet vastleggen. In januari! Afgelopen dinsdag om 16:00 uur konden campsites in Jasper National Park voor het zomerseizoen geboekt worden. Echt, de kaartverkoop voor een concert van Ariana Grande of U2 is er niks bij. Ik zat om 15:50 uur al klaar achter mijn laptop, het boekingsformulier ingevuld, ik hoefde om 16:00 uur alleen nog maar op ‘Reserve’ te klikken. Daarna moest ik nog 6 stappen doorlopen op de tergend trage boekingswebsite, maar… het lukte. De plek die ik wilde, op de campsite die ik wilde. Top! Een dag later had ik minder geluk bij het boeken van een campsite in Banff National Park. We wilden graag terug naar een camping waar we 12 jaar geleden ook waren geweest, maar er waren zo weinig beschikbare camperplekken dat het kansloos was. Nu gaan we dus naar een andere camping. Ik hoop maar dat het een beetje meevalt met de drukte als we er zijn in juli. West-Canada is echt heel mooi, maar het lijkt me toch wat minder als we straks in een colonne van huurcampers door de nationale parken rijden…

En verder?

Het klinkt echt heel verwend, dat weet ik, maar ik hoop stiekem dat er nog een paar leuke tripjes bijkomen. Komende week ga ik inspiratie opdoen op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. Misschien kom ik daar nog op ideeën. 😊

Maar genoeg over mij. Wat zijn jouw reisplannen voor 2020?