Home Algemeen 8x mijn mooiste reisfoto’s van 2016

8x mijn mooiste reisfoto’s van 2016

by Annemarie
reisfoto's van 2016

Op de valreep van het nieuwe jaar pers ik er nog een blogje uit, met de mooiste reisfoto’s die ik het afgelopen jaar maakte. Hoewel we dit jaar niet heel veel bestemmingen bezochten, heb ik wel veel meer foto’s gemaakt dan andere jaren. Dat komt doordat we voor het eerst in jaren weer een verre reis maakten, naar Nieuw-Zeeland en Hongkong. En voor wie er zelf nog niet geweest is: Nieuw-Zeeland is zo mooi, daar blijf je foto’s maken. We maakten ook wat uitstapjes in eigen land en waren bij mooi weer veel bij ons strandhuisje in Wijk aan Zee. Dit zijn mijn acht mooiste reisfoto’s van 2016, in willekeurige volgorde.

1) Het uitzicht vanaf de Victoria Peak op de skyline van Hongkong was super! Als je deze stad bezoekt moet je dat echt met eigen ogen gaan bekijken. Als het weer het toelaat tenminste, want in een bewolkt Hongkong is er dus gewoon geen uitzicht vanaf de Peak.
skyline van Hongkong vanaf the Peak

2) De Pancake Rocks bij Punakaiki op het Zuidereiland bezochten we niet één, maar twee keer. Toen we er ’s middags aankwamen regende het. De volgende ochtend was het – tussen de buien door – droog en gingen we nog een keer kijken. Het stormde wel flink!
reisfoto's 2016

3) In september waren we een weekend op de Veluwe, waar we gingen fietsen in Nationaal Park de Hoge Veluwe. We waren er vroeg, en dan staan alle gratis witte fietsen er nog.

4) Ik zei het in mijn Jaaroverzicht 2016 al: deze foto van Lake Matheson kan zo op een puzzel van 1000 stukjes. Of niet dan?
Reisblog jaaroverzicht Lake Matheson

5) Zonsondergangen op het strand van Wijk aan Zee, ik kan er geen genoeg van krijgen en fotografeer ze gewoon elke keer weer. Want ze zijn nooit hetzelfde.
reisfoto's van 2016

6) Tijdens onze stop-over in Hongkong op de heenreis naar Nieuw-Zeeland bezochten we de Big Buddha op Lantau Island. Dit is een van de zes kleinere bronzen beelden die aan de voet van de Big Buddha staan.
reisfoto's van 2016 Hongkong

7) We wonen niet ver van Haarlem en gaan er regelmatig heen om te shoppen. En dan maak ik ook wel eens een foto, want in Haarlem staan prachtige oude gebouwen. Deze foto maakte ik op de Grote Markt, van de gevels van de gotische Sint-Bavokerk (of Grote Kerk) en de Vleeshal uit 1603.
reisfoto's van 2016 Haarlem

8) Het was een van de hoogtepunten van onze reis door Nieuw-Zeeland: de boottocht door de Doubtful Sound. Zo mooi daar… zucht.
mooiste reisfoto's 2016

Veel van deze foto’s had ik al eerder gepost op mijn Instagram-account. De fotocollage bovenaan dit artikel zijn zes foto’s van mijn ‘best nine’ van 2016, volgens Instagram dan. De acht foto’s in deze blogpost zijn mijn eigen selectie.

Welke foto vinden jullie het mooist? Ben benieuwd!